2012. szeptember 30., vasárnap

CT

Pénteken volt a napja mikor elszakadt a cérna, és kijött belőlem  az elmúlt hónapok fájdalma, rejtett aggodalma, félelme.
CT-re kellett mennem, megint, hogy megnézzék, maradt-e a testemben rosszindulatú daganat. 
Hamarabb eljöttem munkából, de nem volt gond, mert a főnök nem volt egész nap. 5-re odaértem, és szerencsére nem kellett könyörögnöm, hogy bejussak, adtak egy kancsó vizet, igyam meg, majd várjak. A már jól ismert koreográfia. Az Onkológián lévő MR/CT labor azonban jóval személytelenebb, rosszabb, mint a PET-CT központ Budán. Bár az magánklinika, mit várhatnék. 
Itt zsúfoltság, ideges embertömeg, aki találgatja kinek mi baja van, és csúnyán néznek ha egy "sürgős" beteg elébük tolakodik. "Addig örülj amíg neked nem sürgős"- mondom magamban. 7-kor "már" be is hívnak, túl vagyok azon, hogy ideges legyek azért mennyit kell várni. 
Sokkal rosszabb volt, mint a PET-CT, bár a nővérke itt is rendes. Meg kellett a kancsó vizen kívül innom egy pohárral egy még rosszabb ízű vizből,amitől majdnem elhánytam magam. Befeküdni a megfelelő helyre, majd jön a vénás injekció bekötése, ami után be  kellett csukni a szemet, feltenni a kezemet, és ide-oda huzigáltak abban a nagy zúgó gépben. Majd jött a kontrasztanyag. Meleg volt, mindenütt, éreztem ahogy átáramlik a testemen, a számban éreztem az ízét, azt a kesernyés anyagot ami utat mutat a műszereknek. Szerencsére gyorsan vége volt, de ez megviselt. Kifelé megkérdeztem mikor lesz eredmény, és most tudnak -e már valamit, de természetesen semmit. Elkezdtem sírni. Egy újabb tű, újabb doktorok, újabb fájdalom, és már megint kételyek. 
Nem tudtam a hétvégén sem elviselni szinte senkit, nem volt kedvem semmihez. Azért dél körül erőt vettem magamon és elmentem mindkét nap egyedül túrázni. Ez az egy ami tényleg segít, boldog vagyok mikor a természetben sétálhatok, átjár a szelleme, a saját világa, eltűnik minden gond. Örülök, hogy bírom fizikailag, és kihasználgatom az ősz szép napjait. Ha már célokat kell keresni, a természetjárás biztos rajta van a listán.
Lehet írok is egy ilyen listát, szerintem szükségem lesz rá, hogy rápillantsak, ha elszállna az erőm...

2 megjegyzés:

  1. Kedves Sunny, csak tamogatni tudom az otletet, hogy szabadidodben csak azzal foglalkozz (lehetoseg szerint), ami neked jol esik, amihez kedved van, ami oromet okoz. Muszaj erot pumpalnod magadba, mert az a bizonyos idoszak elkezdodott, ami meglehetosen embertprobalo... A termeszet, a jo kajak, az oleles es minden, ami neked jol esik most nagyon fontos. Megerdemled, tedd, amit jonak erzel. Gondolok rad es kuldom az erot, pussz, Nati

    VálaszTörlés
  2. Köszi Nati, mindig örömmel olvaslak, tele vagy pozitív energiával és ennek örülök. Köszönöm, ha küldesz belőle, rám fér, puszi :)

    VálaszTörlés