2014. április 16., szerda

CT, a sokadik

Bocsanat az ekezet nelkuli leirasert...
Itt ulok a ct-n, es varom hogy sorra keruljek. Ma kulonosen izgultam, bizonyitanom kell magamnak, hiszen megigertem, hogy jobb lesz az eredmenyem mint a multkori, es mar csak jobb es jobb lehet. Fel orat vartam csak arra, hogy a beleegyezo nyilatkozatot kitolthessem. Bar most ahhoz kepest kevesen vannak, hiszen van ulohely. Elottem mar harom akut beteget toltak be, egyik egy helyes korombeli fiu toloszekben. Nem morgolodom, orulok, hogy nem en vagyok az az akut beteg...en csak kontrollra jottem. Az atlageletkort még mindig lefele huzom, bar latni lehet par harmincast rajtam kivul. Engem megneznek, mert huszasnak nezek ki. Jo, lehet csak en gondolom ezt. 
En altalaban at szoktam menni egy masik helyre a varakozas ideje alatt, ahol egyedul lehetek, betegiszonyom van. Itt nincs szemelyiseg vedelem, meg ilyenek, mindenki hall es tud mindent a masikrol. Van par ismeros arc. Naponta szaz beteg fordul meg itt. 

Egy kancso izesitett vizet kell meginnom, kb. egy-masfel ora alatt, szornyu ize van es nagyon sok. Arra szolgal, hogy a kontrasztanyag ami benne van tisztabb kepet adjon atvilagitas soran. 
Tiz perc mulva: Jott megint egy toloszekes beteg. Szerintem sosem vegzek. Addig leirom mi zajlik a ct-n: 
Amikor a varva vart szam kivillan a kijelzon, beviszem a kis kancsomat egy helyisegbe, ahol-ha szerencsem van- a kedves noverke fogad. Tunderi no, megnyugszom mikor latom. Felulrol le kell venni minden femet, pl. csat, melltarto, stb majd vissza lehet venni a ruhat. Beteszik a branurt, ez egy tu, amihez fogjak a kontrasztanyagos infuziot kotni. Majd ujabb par perc varakozas, ujabb 2dl viz ivas, hogy a gyombromba is legyen kontrasztanyag, majd behivnak. Le kell tolnin a gatyot, mivel nekem fej nyak mellkas medence ct-m van. Becsukjak az ajtot, majd jon a hang, hogy vegyen levegot, es tartsa bent, meg most kiengedgeti. 2-3 perc ide-oda huzkodas utan jon a kontrasztanyag venaba, amitol meleget erzek a szamban, az ujjaimban es nagyon pisilni kell. Utalom. Aztan vege. Amit szeretek. Irany ki, a szabadsag felé...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése