2012. november 15., csütörtök

Melanoma szűrés

Rövid bejegyzés, milyen is az élet:

Ma lemenetem a munkahelyemen szervezett "előadás a melanóma megelőzéséről" című előadásra, csak a rend kedvéért, kíváncsi voltam miket mondanak, és azért hülyén nézne ki ha én nem lennék ott.
Az élet humora, hogy a képen látható 3 doktorból a középső a kedves bőrgyógyász doktornőm volt.
Azon tűnődtem el az előadás alatt, hogyha nem lenne ilyen bajom, vajon elmennék-e szűrésre amit a cég szervez? Vannak ingyenes helyek nálunk, és fizetősök...nagyon korrektnek és jófejségnek tartom a munkahelyemtől azt, hogy időt, energiát és pénzt szán a dolgozói kivizsgálására.
Igazából én voltam már a betegségem előtt is egy komolyabb szűrésen, 10 000Ft volt vagy 4 éve. Semmit nem találtak. Azután fél évvel kezdett el nőni az anyajegyem, amit végül levettek és megjelent a baj.
Az előadást tartó doktor különböző csúnya elváltozásokat mutatott, elmondta mi miatt jöhet elő ez a betegség ( genetika, immunrendszer, fiatal kori túlzásba vitt napozás), kívülről tudtam mindent, akár én is megtarthattam volna. Elmondta hogy a gyógyulás aránya 95% azoknál akiknél még első fázisban megtalálják a bajt, és jóval kisebb azoknál akiknél áttét alakult ki. Elég ilyesztően hangzik. Aztán egyik munkatársam elmesélte, hogy halt bele egy ismerőse ebbe pár hónap alatt.
Lényeg a lényeg, az élet rövid, vegyük kezünkbe az irányítást, és élvezzük ki amíg csak lehet..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése