2015. június 4., csütörtök

Vérátömlesztés

Mikor van szükség vérátömlesztésre (transzfúzióra)?
  • Hiány esetén: vérvesztés, kivérzés vagy a vörösvértestek pusztulása miatti vérszegénység.
  • A keringő vér mennyiségének jelentős csökkenése várható valamely műtéti beavatkozás kapcsán.
  • A szervezetben a hiányzó alkotóelemek valamelyikének (pl. vörösvértest, fehérvérsejt, vérlemezke, vérplazma, alvadási faktor) termelése nem elégséges vagy fokozottan pusztul és más módon (gyógyszerrel, infúziós oldattal) nem, csak idegen véralkotóelem bevitelével pótolhatö Mikor van szükség vérátömlesztésre (transzfúzióra)?

Míg a szerencsésebb emberek pénteken munkából hazatérve fáradtan bár, de a hétvégén törik a fejüket, addig nekem sajnos más dolgom lesz.
10 éve ilyenkor már alig vártunk egyetemi évfolyamtársaimmal, hogy nekiinduljunk az éjszakának. De még egy pár éve is péntek délután már a pihenés, lazulás ideje volt. Nyáron lehetett bringázi a kellemes hűvösben, vagy készülni a kirándulásokra, utazásokra, melyek új erőt adtak egy következő héthez. Milyen jó, hogy annyi helyen voltam, annyi mindent kipróbáltam! Most ezt nem tudnám megtenni.
Holnap be kell mennem kórházba, hogy vért kapjak. Még sosem kaptam vért, így ideges vagyok. Még az is rátesz egy lapáttal, hogy nem vagyok túl fényesen. Jó, borzasztóan érzem magam. Talán a kórházban majd kikupálnak. Hol van már a régi formám?..
Kórházba nem szeretek menni (mondjuk ki az aki igen) mert nincs az ember kibiztosítva, hogyha bemegy valamikor ki is jön onnan.
Az időt azonban nem lehet visszafordítani, sem leállítani, így nem tudok mit tenni, folytatnom kell amibe belekezdtem, jöjjön aminek jönnie kell.



1 megjegyzés:

  1. Egy kis vér csodákat tud tenni a közérzeteddel, ettől ne félj. Családban többen is kaptak már, minden rendben volt. Ölelés.

    VálaszTörlés