2013. május 16., csütörtök

Sehogyse lét

Semmi újdonság! Nagyobb változás se lelkileg se fizikailag nem ért. Azaz nem vagyok jobban, de rosszabbul sem, akár nézhetném ezt pozitívan.
Sok minden bajom van mostanában, egyelőre birom, de feszül a cérna- feszül. Főleg így, hogy van egy kutyám, van egy melóhelyem, és van egy párom akivel normálisan kell(ene) viselkednem. De mindenélkül is elég nehéz az élet, ugye…
Amikor beadom a feront általában gyorsan elalszom (mostanában olyan fáradt vagyok...), majd ha felkelek hajnalban, megesik, hogy izomfájdalmam van, akkor nyűglődök és nyüszögök. Nehezen alszom vissza és van, hogy rémálmom van. Eddig sem aludtam jol, de ezen csak ront a feron. A munkában nagyjábol okés minden, néha megszédülök, vagy fáj a fejem, ja és a vállam ahol műtöttek folyamatosan fáj, hol itt hol ott. A karom egyre rosszabbul bírja, olyan mintha ínhüvelygyulladásom lenne, de szerintem nem az. Megemliteném még az emlékezetemet, pocsék! Olyan szinten kiesnek dolgok, hogy becsuktam-e az ablakot, ..nevek, szavak, stb.
Estefelé meg jön a hiszti, mert már gondolom elfáradok, és mindenen depi, sirás, idegeskedég, valamikor hangos szivdobogás, esetleg fejfájás. Néha nem, ezzel nem általánositok. Csak kiszámithatatlan.
Lassan megyek vissza kontrollra, előtte vérvétel, kíváncsi vagyok milyen lesz. Érdekes, hogy pajzsmirigy vizsgálat is kell, azt is lerontja? Meg a fehérvérsejteket? Nem értek hozzá.
Hétvégén voltunk bringázni, mondanom sem kell, hogy széllel szemben feladtam 500méter múlva. Vissza kellett fordúlni! Kicsit megsirattam milyen béna is vagyok, Á. vigasztalt és megemlékeztünk fénykoromra, mikor megismerkedtünk és alig ért utol a hídon felfelé úgy nyomtam neki. Azt mondja lesz ez még így, én meg megnyugodtam és lenyomtunk 18km-t végül. Lassan, de biztosan.
Járok pszichodokihoz, tök égő ilyet leírni, de ahogy hallottam más is járt ilyen helyzetben, így nem érzem, hogy gyenge lennék. Csak próbálok változtatni pár dolgon, és ehhez kell egy ember aki meghallgat. Mert egyelőre még nem sok mindent mond. Fog mondani hasznos dolgokat? Pl. hogy ezt és ezt tedd, ezt meg ne? Gondolom nem, mert nekem kell döntéseket hoznom. Ő csak rávezet. Na majd meglátjuk...

1 megjegyzés:

  1. Rövid válaszok, de lehet, hogy segítenek: a ferontól lehet rosszabb a memóriád, legalábbis nekem is ez volt. A jó hír, hogy én a legtöbb dologra nem is emlékszem, ami azalatt az egy év alatt történt, tehát emlékként megvannak momentumok, de nem tudok emlékezni olyan mélyen, erősen. Azt hiszem, ez nem feltétlenül baj és lehet, hogy veled is ez lesz. Igen, okozhat pajzsmirigy eltérést, nekem alulműködést eredményezett, miután lejárt a kezelés visszaállt. Igen, csökkenti a fehérvérsejteket, nekem annyira levitte az értékeket, hogy emiatt kellett szüneteltetni egy ideig, aztán amikor viszonylag magukhoz tértek, ment tovább. A gyengeség, fejfájás, izomfájdalom sajnos mind normális és megszűnik kicsi idővel azután, hogy lejár a kezelés. A műtött terület fájdalmát kivéve, az lehet, hogy még sokáig vagy mindig fájni fog, nem ígérnék erre olyat, ami nem reális. Kímélni kell, kb ez az egyetlen, amit tehetsz vele. A pszichológus elvileg nem adhat kész megoldást a kezedbe, csak hozzásegíthet, de egy jó szakember ezt meg is tudja tenni és annak érzed a hatását. Úgy értem, hogy jól kérdez, amire te válaszolsz, kvázi magadnak csak hangosan mondod ki és abban a pillanatban sok minden megvilágosodik előtted, amit eddig nem mertél kimondani, mert igazán azt sem tudtad, hogyan kéne megkérdezned magadtól. A szakember egy külső szemlélő aki pontosan azért, mert érzelmek nélkül tud jelen lenni az adott pillanatban tud világosan rálátni az adott helyzetre és továbbsegíteni kérdésekkel, ajánlásokkal. Nem tudom, hogy hány alkalomban egyeztetek meg, de az elején csak feltérképez, megismer, utána bonyolódtok bele a dolgokba, ha te is készen állsz rá és úgy szeretnéd.

    VálaszTörlés