2014. július 2., szerda

Filozofálgatás1

Egy kollegámmal beszélgettünk az élet nagy dolgairól és filozofálgatni kezdtünk.
Mondta, hogyha tehetné tejhatalma lenne, és megváltoztatná a világot. Mert most nagyon nem okés.
"Lehet neked kellene változni, nem a világnak"- mondtam. Ha változna a gondolkodásmódod, a világ is vele változna. Ha boldognak érzed magad, talán a világ körülötted is szépnek tűnne. Győzködtem, mert tudtam ez lenne a helyes út, amit egyébként én sem tudok még követni..
Mondta, hogy nem is azzal van gond, hanem hogy mennyi rossz ember él a világban. Akik gyerekeket dolgoztatnak éhbérért, háborúznak, stb. Mondtam, hogy ez sajnos így lesz míg világ a világ. Mert még ha ő lenne a világ ura és eltörölné a "számára" rossz dolgokat- mert ez ugye eléggé szubjektív.., lesz olyan aki igenis csak azért is akarja azt, amit eltöröltek. Mindig lesznek olyanok, akik azt élvezik, ha szembeszállhatnak a szabályokkal. Így kell elfogadni a világot, a mi feladatunk az, hogy saját környezetünkben tegyük azt, ami szerintünk jó, és segítsünk. Ő is jó ember, vért ad amikor csak tud. Én nem adhatok vért, de próbálom apró dolgokkal felhívni a figyelmet a fontos dolgokra, mert sajnos egyre kevesebb van ezekből: egy mosoly, kedves szó, adakozás,szelektív hulladékgyűjtés stb. Kis dolgok, de ha egy ember hisz benne, talán átadhatja egy másiknak, és a csapat bővül. Megszépíthetjük a világot. Egy mosoly ingyenes, és mégis a legszebb dolog a világon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése